8 P's, kaip sumažinti programinės įrangos produktų kūrimo iniciatyvų riziką
Programinės įrangos produktų kūrimo iniciatyvos nėra lengvas žygdarbis, ypač kai 80% projektų žlunga dėl vienos ar kitos priežasties. Vykdyti programinės įrangos kūrimą sunku, bet taip neturėtų būti.
Programinės įrangos produktų kūrimas reikalauja nepaliaujamo atsidavimo, strateginio mąstymo, patirties, vykdymo naudojant ribotus išteklius, kartu išlaikant gilų rinkos ir vartotojų poreikių supratimą.
Pradėjęs savo karjerą konsultuodamas Deloitte ir daugiau nei 25 metus kuręs programinę įrangą startuoliams ir įmonėms, sukūriau 8 P, į kuriuos turėtų būti sutelkta kiekviena programinės įrangos produktų kūrimo iniciatyva, kad sumažintų projekto riziką:
1. Persona:
Supraskite, kas yra jūsų vartotojai. Sukurkite išsamias vartotojo asmenybes, kad įsitikintumėte, jog jūsų produktas atitinka jų poreikius, norus ir pageidavimus.
2. Problema:
Klientas, vartotojas ir jų problemos yra svarbiausios. Turime būti apsėsti suprasti ir palengvinti galutinio vartotojo skausmą. Mūsų misija – išspręsti realias svarbias problemas.
3. Žmonės:
Suburkite roko žvaigždžių produktų komandą. Labai svarbu pritraukti, samdyti ir išlaikyti geriausius talentus. Net jei tai yra įmonės vidaus ir (arba) išorės komandos derinys. Turime ieškoti kultūriškai tinkamų asmenų, kuriems būdinga aistra mūsų sprendžiamai problemai. Per didelis įdarbinimas gali būti žalingas. Užtikriname, kad kiekvienas komandos narys yra gyvybiškai svarbus mūsų misijai ir turi patirties bei gebėjimų spręsti jam pavesta problemą.
4. Produkto vizija:
Kuo aiškiau žinosite, ką ir kodėl kursite, tuo mažesnė rizika vėliau prisiimsite programinės įrangos kūrimo iniciatyvą. Svarbu turėti ilgalaikę viziją ir produkto planą. Sukūrėme patentuotą procesą, kurį vadiname „Inovacijų spartintuku“, siekdami suderinti visas suinteresuotąsias šalis per dizaino mąstymo seminarą ir taikydami taupaus produkto principus. Turėtume sutelkti dėmesį į realių problemų, kurios turi skirtumą, sprendimus. Aiškumas iš anksto padidins visų suinteresuotųjų šalių pasitikėjimą. Turime eiti lėtai, kad galėtume eiti greitai. Atminkite, kad aiškumas šiandien apsaugo nuo galvos skausmo rytoj!
5. Procesas:
Greitis yra mūsų sąjungininkas. Norint pasiekti greitį, reikalingas gerai ištobulintas programinės įrangos kūrimo procesas. Patvirtinkite funkcijas, kurių jūsų naudotojams tikrai reikia. Tai padės išvengti nereikalingų programinės įrangos kūrimo pastangų ir sutelkti dėmesį į didelio poveikio funkcijas. Turime akcentuoti problemų sprendimą kiekvieno produkto išleidimo metu. Turime greitai išleisti produkto funkcijas ir kartoti dar greičiau. Nuolatinis tobulėjimas ir naujovės, naudojant lanksčios plėtros principus, turėtų mus pralenkti ir reaguoti į klientų poreikius.
6. Prototipas:
Nubrėžkite naudotojo patirtį nuo pradžios iki pabaigos. Tai padeda nustatyti sąlyčio taškus ir galimus skausmo taškus. Kurkite spustelėjamus prototipus, kad galėtumėte vizualizuoti ir kartoti dizainą prieš faktinį kūrimą. Tai ilgainiui taupo laiką ir išteklius.
7. Planas:
Sudarykite išsamų statybos planą. Tai turėtų apimti terminus, gaires ir išteklių paskirstymą, kad kūrimo procesas nenutrūktų. Kruopščiai suplanuokite savo gaminio techninį pagrindą. Tvirta architektūra taip pat užtikrina mastelį ir tvirtumą. Sprinto planavimas ir judrus vystymosi metodas yra labai svarbūs.
8. Produktas:
Svarbiausia yra negailestingas produkto savybių prioritetas ir aiškus produkto planas. Turime vengti blaškymosi, blizgančių objektų ir sutelkti dėmesį į tai, kas iš tikrųjų sukuria pridėtinę vertę. Blizgūs objektai gali laukti, o pagrindinės problemos sprendimas – ne. Šioje įtemptoje investuotojų ir biudžeto aplinkoje negalime sau leisti skirti išteklių už funkcijų, kurios atima mus nuo svarbios programinės įrangos kūrimo. Turėtume anksti pasiekti produkto rinkos pritaikymą (PMF).
Sutelkdami dėmesį į šias sritis, technologijų lyderiai gali žymiai sumažinti programinės įrangos produktų kūrimo riziką ir padidinti savo produkto sėkmės tikimybę.
Pasitelkęs šiuos 8 P, bet kuris programinės įrangos produktų lyderis gali įveikti kūrimo iššūkius, skatinti naujoves ir galiausiai sėkmingai teikti vertę savo vartotojams.