ESA ruošiasi erai po TKS, pasirenka The Exploration Company, Thales Alenia krovininiams erdvėlaiviams kurti
Europos kosmoso agentūra trečiadienį atrinko dvi bendroves, kurios patobulintų krovininio erdvėlaivio, kuris galėtų sudaryti žemyno pirmąją nepriklausomą prieigą prie kosmoso, projektus.
Du apdovanojimai, pagrindinis aviacijos ir kosmoso lyderis Thales Alenia Space ir prancūzų startuolis The Exploration Company, gaus po 25 mln. EUR (27 mln. USD), skirtų transporto priemonių, galinčių gabenti krovinius į žemoje Žemės orbitoje esančias stotis ir iš jų, koncepcijas. Šis pradinis etapas truks iki 2026 m., tikimasi, kad bus sudarytos papildomos konkurencinės sutarties galimybės. Siekiama, kad 2028 metais būtų bent viena kapsulė, vykdanti parodomąjį skrydį į Tarptautinę kosminę stotį (TKS), o iki dešimtmečio pabaigos – krovinių gabenimo paslauga internetu.
Šiuo metu Europa pasitiki savo tarptautiniais partneriais, gabendama krovinius ir įgulą į kosmosą „per mainų sistemą“, – paaiškino kosmoso agentūra, praėjusiais metais paskelbusi apie „LEO Cargo Return Service“ sutartis. Tačiau artėjantis Tarptautinės kosminės stoties deorbitas ir privačių kosminių stočių augimas reiškia, kad Europa gali likti be prasmingo mainų būdo, o vietoj to teks mokėti grynaisiais, kad patektų į kosmosą.
LEO krovinių grąžinimo paslaugų sutartis buvo sudaryta siekiant, tikiuosi, investuoti pinigus į Europos pramonės pajėgumus. Krovinių gabenimo paslauga netgi gali tapti žingsniu į įgulos gabenimo galimybes, taip pat kaip „SpaceX“ kapsulė „Dragon“ turi įgulos ir tik krovinių variantą.
„Jis paruošia mus erai po TKS, stiprina Europos pramonės konkurencingumą žemos Žemės orbitos operacijose, taip pat yra ESA transformacijos ir kitokio veikimo bandomasis pavyzdys“, – pranešime teigė ESA žmonių ir robotų tyrimų direktorius Danielis Neuenschwanderis. .
LEO krovinių grąžinimo paslaugų sutartis, kuri pirmą kartą buvo paskelbta praėjusiais metais, yra panaši į NASA komercinių orbitinių transporto paslaugų programą, kuri buvo sukurta 2006 m. Dėl šios programos buvo sudarytos pelningos kelių milijardų dolerių paslaugų sutartys su SpaceX ir Orbital Sciences Corporation (kuri dabar yra Northrop Grumman dalis).
Tačiau NASA galiausiai sumokėjo šimtus milijonų dolerių abiem konkurentams už atitinkamų kapsulių – SpaceX Cargo Dragon ir dabartinės Northrop Cygnus – kūrimą, todėl agentūra turės daryti daugiau lobizmo, kad gautų reikiamus pinigus. finansuoti šias kapsules per likusį dešimtmetį.
„Exploration Company“ generalinė direktorė Hélène Huby sakė, kad jos kapsulė, pavadinta „Nyx“, skirta aptarnauti Tarptautinę kosminę stotį, būsimas privačias kosmines stotis ir NASA orbitinę Mėnulio platformą „Gateway“. Prancūzų startuolis iš rizikos kapitalistų surinko apie 65 mln. USD už savo transporto priemonių dizainą, o pirmasis skrydis numatytas 2026 m., Huby patvirtino neseniai duotame interviu.
„Ši sutartis yra tik pradžia”, – sakė Huby.