Indijos elektromobilių startuolis „Zypp Electric“ užsitikrina ENEOS paramą plėtrai į Pietryčių Aziją finansuoti
Indijos startuolis „Zypp Electric“ planuoja panaudoti naujas investicijas iš Japonijos naftos ir energetikos konglomerato ENEOS, kad kitų metų pradžioje savo elektromobilių nuomos paslaugą pristatytų Pietryčių Azijoje, sužinojo „TechCrunch“.
Per ateinančius dvejus metus bendrovė siekia patekti į 15 rinkų. Iš tų 15 rinkų „Zypp Electric“ kitų metų pradžioje planuoja pradėti savo bandomąjį projektą bent vienoje Pietryčių Azijos rinkoje, išskirtiniame interviu „TechCrunch“ sakė vienas iš įkūrėjų ir generalinis direktorius Akashas Gupta. Naujausias finansavimas, kuris siekė 15 mln. USD ir kuriam vadovauja ENEOS, yra „Zypp Electric“ C serijos etapo dalis, kurios „Gupta“ projektai sieks nuo 35 iki 40 mln. USD ir bus baigti po šešių iki aštuonių savaičių.
Indonezija, Tailandas ir Filipinai yra potencialios „Zypp Electric“ rinkos. Visos šios šalys yra orientuotos į dviračius automobilius ir perveža daug siuntų, sakė vienas iš įkūrėjų ir pridūrė, kad Indonezija bus pirmoji rinka, kuri pradės veikti.
„Mes apie tai galvojame ir diskutuojame įvairiais būdais [Southeast Asia launch plan] su keliais žaidėjais. Mes tai padarysime per kitus du ar tris ketvirčius“, – sakė Gupta.
Jis taip pat paminėjo, kad startuolis pradeda ankstyvas derybas dėl veržimosi į Vidurinius Rytus, kaip dalį savo pasaulinės plėtros. Tačiau tikslios Artimųjų Rytų paleidimo detalės nebuvo atskleistos.
Gurugrame įsikūręs startuolis, šiuo metu veikiantis didžiuosiuose Indijos miestuose Delyje, Bengaluru, Mumbajuje ir Haidarabade, siūlo EV kaip paslaugos platformą, skirtą elektroninės prekybos įmonėms ir koncertų darbuotojams. Platformoje yra programėlė ir pridedama programinė įranga, teikianti transporto parko ir pristatymo valdymo duomenis ir analizę, taip pat elektrinių dviračių transporto priemonių parką. „Gig Economy“ darbuotojai, kurie gali išsinuomoti elektroninius motociklus užsisakę dienos, savaitės ar mėnesio abonementą, sudaro apie 28% „Zypp“ pajamų. Likusi verslo dalis aptarnauja kurjerių, elektroninės prekybos, maisto ir bakalėjos prekių pristatymo ir pavėžėjimo įmones, tokias kaip „Amazon“, „BigBasket“, DHL, „Uber“, „Swiggy“, „Zepto“ ir „Zomato“. Startuolio platforma kas mėnesį naudojama 5 mln.
„Zypp Electric“ stengėsi plėsti savo verslą – geografiškai ir pagal apimtį. Bendrovė anksčiau planavo išplėsti savo parką iki 200 000 elektrinių dviračių ir iki 2025 m. pabaigos įplaukti į 30 Indijos miestų. Tačiau Gupta sakė TechCrunch, kad startuolis nusprendė eiti giliau į rinkas, o ne pradėti veiklą naujuose miestuose, kuriuose yra minimalus dalyvavimas.
Startuolis taip pat pradėjo siūlyti elektrinius triračius motociklus Delyje ir Bengalūre ir netrukus planuoja plėstis į Mumbajų. Triračių transporto priemonių parkas jau sudaro 10% visų startuolio pajamų, sakė vienas iš įkūrėjų.
Šiandien „Zypp“ turi apie 15 000 elektrinių dviračių transporto priemonių Delyje, 5 000 Bengalūre, 1 000 Mumbajuje ir 500 Haidarabade.
„Idėja yra gilintis į šias rinkas ir lygiagrečiai kiekvieną ketvirtį pradėti naują rinką“, – sakė Gupta. Per ateinančius metus bendrovė planuoja padidinti savo 22 000 elektrinių dviračių automobilių parką iki 50 000. „Gupta“ teigimu, per ateinančius dvejus su puse metų bendrovė nori toliau plėsti iki 200 000 elektrinių dviračių automobilių parką.
Praėjusių metų vasarį „Zypp Electric“ surinko 25 mln. Tarp pagrindinių rėmėjų taip pat yra „Goodyear Ventures“, „Google for Startups“ ir „Shell E4“.
Gupta teigė, kad „Zypp Electric“ jau veikia pelningai ir siekia, kad EBITA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius ir amortizaciją) taptų teigiamas per šešis ar aštuonis mėnesius, o pelnas po mokesčių pasieks per 12–14 mėnesių.