Kodėl Scottas Painteris parduoda paplūdimio namą, kad įkurtų naują transporto priemonių programinės įrangos įmonę
Serijinio verslininko Scotto Painterio planas sukurti visiškai elektrinių transporto priemonių prenumeratos įmonę „Autonomy“ nepasiteisino. Taigi jis vėl kreipiasi į tai, ką jis vadina „sunkiausiu savo karjeros pastatymu“.
Nors „Autonomy“ ir toliau eksploatuoja nedidelį 1000 automobilių parką, kurį surinko per pastaruosius kelerius metus – toli nuo užsibrėžto tikslo – 23 000 – „Painter“ kuria naują įmonę, pavadintą „Autonomy Data Services“ arba ADS, išskirtiniame interviu „TechCrunch“ pasakoja jis.
Ši nauja įmonė pateiks programinės įrangos platformą ir duomenis automobilių gamintojams, kurie nori teikti savo prenumeratos paslaugas elektra, dujomis, naujiems ar net naudotiems automobiliams. Dailininkas taip pat sako, kad jis derasi su automobilių pardavėjais, automobilių parkų operatoriais ir net įmonėmis, kurios parduoda statybos ir žemės ūkio įrangą, bet galbūt norėtų pasiūlyti abonementus. Jis sako, kad ankstyvoji paslaugos versija jau neša pajamas.
Painter sako, kad ADS derasi su keliais automobilių gamintojais, įskaitant tris, kurie praeityje jau teikė savo prenumeratos paslaugą. Bendrovė bendradarbiauja su Deloitte, kad teiktų paslaugą; ADS gaus dalį pajamų kaip programinės įrangos kaip paslaugos teikėjas, o „Deloitte“ apmokestins automobilių gamintojus (ar kitus klientus) už platformos pritaikymą.
Tai dar vienas „Painter“ posūkis, kuriam kelerius metus buvo sunku. 2015 m. pasitraukęs iš automobilių pardavėjo TrueCar (įmonę, kurią jis įkūrė 2005 m.) generalinio direktoriaus pareigų, jis sukūrė automobilių lizingo startuolį „Fair“, kuris iš „SoftBank“ gavo daugiau nei 300 mln. Tai baigėsi blogai, kai pirmieji investuotojai apkaltino „SoftBank“ sukėlus įmonę į žemę, o „Painter“ galiausiai pasitraukė iš pirmininko pareigų 2021 m.
Jo paskutinis posūkis taip pat nebuvo lengvas.
Kad visa tai įvyktų, „Painter“ turėjo įtikinti „Autonomy“ investuotojus, kurių dalis buvo po vandeniu po to, kai prenumeratos paslauga taip ir nepasirodė, kaip buvo žadėta.
„Mūsų skolintojai turėjo vadinamąjį vyresniojo užstato statusą; jie galėjo nužudyti įmonę ir pabandyti likviduoti laivyną“, kad atgautų dalį pinigų, sako jis. Tačiau jis dirbo su jais, kad 32 milijonų dolerių vertės skolą Autonomy konvertuotų į ADS nuosavybę.
Jis taip pat sako, kad jam teko „asmeniškai pasigilinti“, įskaitant 6 mln. USD vertės paplūdimio namo pardavimą Ramiojo vandenyno pakrantės greitkelyje, kito nekilnojamojo turto įkeitimą ir „parduoti krūvą turto, kurio nenorėjau parduoti“.
„Tai buvo sunkiausia statyba, kurią kada nors turėjau kaip verslininkas“, – sako jis ir visą procesą apibūdina kaip „kaktuso apkabinimą“.
Šešių skaitmenų duomenų gavimas
Autonomija jau buvo sunkiai pasiekiama praėjusiais metais, kai Elono Musko agresyvus kainų mažinimas sunaikino mažo laivyno, kurį daugiausia sudarė Teslas, vertę. (Dailininkas, asmeniškai pažįstantis Muską, teigia, kad nesėkmingai bandė „įspūdį Elonui, kaip svarbu geriau nuspėti nuolaidų taikymą“.)
Šį kartą problema yra ta, kad dauguma pagrindinių automobilių gamintojų jau išbandė prenumeratos paslaugas. Ir beveik kiekvienas iš jų pasitraukė nuo idėjos.
Dailininkas sako, kad taip atsitiko todėl, kad automobilių gamintojai „dar neturėjo ištikimybės ar supratimo, kaip veiks prenumeratos“. Kadangi visos tos automobilių gamintojų prenumeratos paslaugos buvo visiškai naujos, sako jis, jie nesuprato, kaip elgsis klientai. Ar jie užsiprenumeruotų tik keliems mėnesiams? Arba keletą metų?
Be šios informacijos, pasak Painter, tikrai sunku nustatyti kainas, todėl automobilių gamintojai už savo prenumeratos paslaugas ėmė daug mokesčių – tai atbaidė pirkėjus.
Tokia informacija yra vienas iš dalykų, kuriuos jis planuoja pasiūlyti naudodamas ADS. Ir tai ateina ne tik iš „Autonomy“ klientų. Painter tyliai supirko bankrutavusios naudotų automobilių prekyvietės „Shift Technologies“ turtą šių metų pradžioje už mažiau nei milijoną dolerių. Per kelerius metus iki žlugimo „Shift“ nusipirko „Painter“ buvusį automobilių lizingo startuolį „Fair“, kuris pats anksčiau buvo įsigijęs „Ford“ prenumeratos paslaugą „Canvas“, grąžindamas jo buvusio verslo likučius jam nuosavybės teise, ir „Uber“ lizingo paslaugą „Xchange“.
Visų tų įmonių duomenys gali būti naudojami nuspėti, „kiek ilgai žmonės pasilieka automobiliuose, atsižvelgiant į jų klientų grupę, koks yra jų FICO balas, kiek pajamų jie turi ir pan.“, – sako Painter. Tai svarbu ne tik todėl, kad suteikia tikrumo, bet ir todėl, kad prenumeratos paslaugų lankstumas patrauklus klientams, kurių kredito balai yra mažesni.
Be klientų duomenų, Painter sako, kad iš tų nebeveikiančių įmonių gavo visą šaltinio kodą, patentus, prekių ženklus ir atitikties bei legalius „darbo produktus“, kurie, jo teigimu, turėtų labai palengvinti ADS darbą su klientais naujų rinkų.
Apskritai jis sako, kad gavo daugiau nei terabaitą, juokais vadindamas tai „stulbinančia s…“ lavina.
„Mano IT vaikinai tiesiog klausė, ką tu ketini daryti su visa tai? Tai tiesiog ateidavo“, – sako jis. Tačiau jis pažymi, kad įmonės, sugeneravusios visus šiuos duomenis, „išleido beveik milijardą dolerių bendrai kurdamos programinę įrangą“, kurią jis dabar turi ir naudoja ADS.
„Aš turiu galvoje, kada [SoftBank CEO] Masayoshi Son sužino, kad aš galėjau nusipirkti visą sąžiningą IP ir turtą už mažiau nei milijoną dolerių, tai tiesiog, turiu galvoje, jį tiesiog nužudys“, – juokauja jis.
Ir nors jis surinko 2,5 milijono dolerių pastangoms finansuoti, darbas nėra atliktas. „Padarėme viską, ką turėjome padaryti [ADS] investicinis verslas. Šiuo metu mes tiesiog ieškome akcijų partnerio, kuris kainuotų maždaug 5 USD [million] ir 8 milijonus dolerių“, – sako jis. „Tai suteiks bendrovei dvejų metų kilimo ir tūpimo tako, kad vėliau galėtų plėstis kartu su Deloitte.