Naujos saugos funkcijos, apie kurias turėtų žinoti kiekvienas automobilio savininkas

The automobilių pramonė persikelia į prijungta automobilių technologija eros, todėl logiška žinoti įvairias saugos priemones, su kuriomis jie susiję. Šios funkcijos ne tik susijusios su tuo, kaip skirtingai naudojame savo transporto priemones, bet ir yra proveržis, atspindintis du svarbius veiksnius – didesnį saugumą ir vairuotojo intelektą. Nesvarbu, ar lėksite miesto gatvėmis, ar įvažiuotumėte į greitkelį, žinodami apie tai saugumo sprendimai naujuose automobiliuose gali padaryti jūsų kelionę daug malonesnę.

Automatinis avarinis stabdymas (AEB)
AEB sistema naudoja jutiklius, radarą ir kameras, kad iššifruotų pavojaus signalus iš priekinės automobilio dalies. Tai sistema, kuri apima galimo pavojaus atpažinimą priešais automobilį. Kol jis pripranta, aptikus pavojų, bus sekamas garsinis ir vaizdinis signalas. Priešingu atveju AEB sistema greitai perims jūsų automobilio stabdžių valdymą, jei nereaguosite labai greitai. Tai užtrunka kelias sekundes ir gali būti labai naudinga avarinėse ar avarijose, kai vairuotojų reakcijos laikas gali būti nepakankamas, kad kažkas nenutiktų.
Pavyzdžiui, tarkime, kad važiuojate judriame greitkelyje, o blogiausioje situacijoje kertate prieš kitą vairuotoją ir verčiate jį stabdyti. Jūsų automobilis netikėtai įvažiavo į priešais važiuojančio automobilio kelią. Vos tiek laiko, kiek reikia būklei įvertinti ir refleksams suaktyvinti, automobilio AEB funkcija jau pradėjo stabdymo procesą, galbūt jo išvengė.
Adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC)
ICC turi papildomos pastovaus greičio palaikymo funkciją, palyginti su tradicine. ACC, kuri yra priešingybė tradicinei pastovaus greičio palaikymo sistemai, kuri išlaiko tam tikrą greitį, nepaisydama eismo pokyčių, automatiškai sureguliuoja nustatytą greitį pagal saugų atstumą nuo automobilio iki priekio. Jis pagrįstas tai, kad naudojami radarai arba lazeriai, kurie nustato eismą priekyje, o tada automatiškai padidina arba sumažina greitį, kai to reikia.
Vienas iš reikšmingų ACC privalumų yra tai, kad jis padeda vairuotojas susivaldyti, kad neužmigtų. Ilgi važiavimai dideliu greičiu (ypač greitkeliuose) laikomi nuobodžiais ir įtemptais, nes reikia žiūrėti, ar nesilaikote greičio, ar įmanoma aplenkti lėčiau judantį eismą. ACC sumažina trukdžius stabdant ir didinant greitį, reguliuodama automatinį tarpo tarp priekyje važiuojančios transporto priemonės uždarymą, veikdama stabdžius ir akceleratorių. Taigi dabar daugiau dėmesio skiriate vairui, o mažiau akceleratoriaus ir stabdžių pedalų valdymui.
Aklosios zonos aptikimas
Į šonus ir į galą nukreiptas dėmesys yra stebimas ten, kur šių taškų tinkamai nematote. Vienas iš būdų – naudoti jutiklius arba kameras. Jei iš tiesų transporto priemonė, dviratininkas ar pėsčiasis patenka į „akląją zoną“, sistema automatiškai ją aptiks ir įspės vairuotoją. Indikatorius gali būti vizualus (pvz., šviesa ant šoninio veidrodėlio), girdimas (pvz., garsas iš automobilio garsiakalbio) arba lytėjimas (pvz., vibracija vaire), ir tai leidžia išvengti galimo lūžio. pakeisti eismo juostą arba važiuojant atbuline eiga.

Įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos
Įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistema yra pagrįsta kamera ir jutikliu, kurie jais seka kelyje pažymėtas linijas. Jei sistema nustato, kad automobilis netyčia išvažiavo iš savo eismo juostos nenurodydamas posūkio signalo, ji įspės jus AVI, garso ar lytėjimo signalais. Šis įspėjimas įspėja prieš įvykstant automobilio avarijai, todėl galima tinkamai pakeisti jūsų trajektoriją.
Pavyzdžiui, atsiduriate siaučiančioje liūtyje ir trumpam nukrypstate nuo kelio ir prarandate dėmesį žiūrėdami į lietų. Jūs užpildote savo dešinę eismo juostą ir jūsų automobilis patenka į gretimos juostos pečių. Tuo tarpu po apgaulingo LDW įspėjimo jūs nedaužote šalia esančio automobilio, o tiesiog pakoreguojate savo kursą.
Įspėjimas apie susidūrimą iš priekio (FCW)
FCW remiasi jutikliais, kameromis ar radaru, kad stebėtų galimus susidūrimus tarp transporto priemonės ir pėsčiųjų, objektų kelyje ar bet kurios kitos artėjančios transporto priemonės, kai transporto priemonė juda. Jei sistema aptinka ką nors, kas gali sukelti avariją, o tai gali būti šviesos blyksniai, skambinkite aliarmo signalu arba vibruos vairuotojo ratą ar sėdynę, priklausomai nuo sunkumo. Geltona šviesa pailgėja, kad turėtumėte laiko stabdyti ir taip išvengtumėte automobilio avarijos.
Pavyzdžiui, jei važiuojate mieste ir priešais jūsų automobilį iš kelkraščio staiga pasirodo pėstysis, FCW sistemos lemputė iškart užsidega ir siunčia įspėjimą, kad reikia laiku sustabdyti automobilį.
Galinio vaizdo kameros
Galinio vaizdo kameros suteikia tiesioginį vaizdą apie tai, kas yra šalia jūsų automobilio, o kitu atveju gali būti uždengti tiek galiniais, tiek šoniniais veidrodėliais. Atsarginės kameros transliuoja tiesioginį vaizdo įrašą į jūsų automobilio monitorių, kai tik perjungiate pavarą iš „Važiavimo“ į „Atbulinės eigos“ (važiavimo atgal). Tai tampa gyvybiškai svarbi, kai vairuotojas nemato kažko, kas gali būti jo aklojoje zonoje. Taigi technologija yra labai svarbi siekiant užtikrinti, kad nebūtų jokių atsarginių susidūrimų.
Pavyzdžiui, gali būti, kad vaikas ar augintinis gali žaisti už jūsų automobilio arba jei priešais jus yra kliūčių, tokių kaip stulpeliai, borteliai ir stulpeliai. Išties, vietoj galinio vaizdo kamerų, kurios gali tapti tikrais gelbėtojais, suteikiančiais gyvybiškai svarbų matomumą ir užkertančiais kelią nemalonioms avarijoms tokiais atvejais, galima sakyti, kad priešingoje situacijoje gali būti sumontuotos šoninės kameros.
Įspėjimas apie kryžminį eismą
Perspėjimo apie eismą perspėjimo funkcija aptinka automobilių, pikapų ir visureigių judėjimą, kurie gali artėti iš transporto priemonės šono ir galo, kai išvažiuojate iš stovėjimo vietos. Ji (saugos funkcija – ta saugos funkcija naudoja radarą arba ultragarso jutiklius, kad stebėtų, ar už transporto priemonės ir aplink ją nėra judančių objektų), naudojama siekiant išvengti bet kokio atsitiktinio susidūrimo. Pajutusi artėjantį automobilį, sistema pateikia keletą signalų, kuriuos galima matyti vizualiai, akustiškai arba rankiniu būdu, kad galėtumėte sustoti arba sulėtinti greitį, kad nesudužtumėte.
Paimkime šį atvejį, kai išvažiuojate iš automobilių stovėjimo vietos judrioje prekybos centro aikštelėje. Iš jų dinamiškumo matyti, kad automobiliai niekada nepravažiuoja pro jus, bet visada yra jūsų akyse, o stovintys tiesiog uždengia vaizdą. Kryžminio eismo perspėjimas yra patobulinimas, kuris informuos jus apie artėjančią transporto priemonę, kurios nematote, kol ji nebus aptikta, ir šis įspėjimas neleis jums įsėsti į iš galo atvažiuojantį automobilį.
Automatinės tolimosios šviesos
Automatinės tolimosios šviesos yra pagrįstos jutikliais, kurie stebi šviesos erdvę, jei toje pačioje linijoje yra atvažiuojanti arba priekyje esanti transporto priemonė. Tai leidžia padidinti šviesos intensyvumą, kai priekyje yra išilginė linija, o apšvietimas yra mažas, o tai pagerina kelio stebėjimo galimybes. Tačiau aptikęs į kelią atvažiuojančio automobilio priekinius žibintus arba pajutęs priešais važiuojančių automobilių galinius žibintus, iš karto persijungia į artimąsias šviesas ir neakina kitų vairuotojų.
Išvada
Šiuolaikinių automobilių savininkams svarbu suvokti šių saugos funkcijų pranašumus ne tik saugumo, bet ir atsarginių dalių finansiniu požiūriu. Daugelis automobilių draudimo kompanijų šiomis dienomis skatina naudoti transporto priemones, kuriose sumontuotos saugos priemonės, nes sumažėja nelaimingų atsitikimų rizika. Dėl to kai kurie automobilių draudimo paslaugų teikėjai netgi yra pasirengę pasiūlyti jums nuolaidas už tai, kad esate jų klientas. Tačiau nelaimingų atsitikimų įvyksta, todėl taip pat labai svarbu turėti išsamių žinių apie automobilio draudimo išmokas. Norėdami pateikti pretenziją, jūsų draudikui reikia visos dokumentais pagrįstos informacijos, įskaitant patvirtinamuosius dokumentus.