Internetinių transliacijų startuolis „Podeo“ gauna 5,4 mln. USD, kad apimtų ne tik arabų pasaulį
Praėjusių metų pabaigoje podcast'ų klausytojų skaičius viršijo pusę milijardo žmonių, nes klausytojų skaičius nuolat auga. Kadangi arabų pasaulio šalys turi labiausiai įsitraukusių klausytojų, Dubajaus transliacijų startuolis dvigubai sumažina galimybę.
„Podeo“ yra JAE sukurta podcast platinimo platforma, išgarsėjusi arabų pasaulyje. Pasiekusi 50 milijonų abonentų bazę, ji mano, kad rado formulę, kaip pritraukti vartotojus besivystančiose rinkose, dabar surinko 5,4 milijono JAV dolerių A seriją, kad galėtų plėstis Lotynų Amerikoje, Rytų Europoje ir Pietryčių Azijoje.
Šiame etape pirmauja „Oraseya Capital“, Dubajaus integruotų ekonominių zonų administracijos VC padalinys. Kiti A serijos dalyviai yra „Ibtikar Fund“, „Cedar Mundi Ventures“, „Samarium“, „iSME“ ir grįžtantis investuotojas „Razor Capital“.
„Podeo“ tiesiogine prasme užsidegė ir atgijo 2020 m., bet ne tada. Pirmą kartą generalinis direktorius Stefano Fallaha idėją sugalvojo dar būdamas vidurinės mokyklos moksleivis Beirute 2015–2016 m. – šalutinis projektas, kurio metu jis bandė sukurti garso pagrindu sukurtą socialinį tinklą, pavadinęs jį Fallound – jo paties vardo variantu, kuris taip pat skamba. kaip garsas/aplink. Tada startuolis perjungė pavaras ir tapo išmaniuoju podcast'u kaupikliu, kuris teikė rekomendacijas, pavyzdžiui, atsižvelgdamas į transportavimo būdą ir kelionės trukmę, susidomėjimą ir nuotaikas.
Tačiau tokiai programai, kokia ji buvo, nepavyko įgyti traukos Artimųjų Rytų ir Šiaurės Afrikos regione (MENA), į kurį ji buvo nukreipta, nes trūko įdomaus arabiško turinio, Fallaha pasakojo „TechCrunch“.
Tačiau, kaip sakoma apie žiniasklaidą, blogos naujienos parduodamos. Tai buvo liūdnai pagarsėjęs cheminis sprogimas Beirute 2020 m., per kurį žuvo daugiau nei 200 žmonių, dar 300 000 buvo priversti pasitraukti, kainavo apie 15 mlrd. ir negavo iš karto paaiškinimo – tai viską apvertė.
Žmonės kreipėsi į Podeo norėdami pasidalinti savo patirtimi ir kitomis istorijomis, maldomis ir vilties žinutėmis. „Autentiškas pasakojimas buvo skubus nei bet kada anksčiau“, – sakė Fallaha.
Tai buvo esminis momentas startuoliui. „Tai sustiprino mūsų vaidmenį ne tik kaip išraiškos platforma, bet ir kaip erdvė žmonėms susijungti, gydytis ir rasti paguodą bendromis istorijomis“, – sakė jis. Anthony Essaye ir Mario Hayek, kurie abu buvo Fallound programinės įrangos inžinieriai, grįžę į 2018 m., prisijungė kaip visateisiai įkūrėjai, nes bendrovė vėl išrado save iš šios virusinės sėkmės. Bendrovė persikėlė į Dubajų ir nuo tada dirba visu pajėgumu.
Podcasting, kaip medija, išaugo dėl sėkmės ir profilio tam tikrose rinkose. Pavyzdžiui, eMarketer pasaulinė podcasting tyrimų ataskaita neapima Rytų Europos, Vidurinių Rytų ir Afrikos.
Tačiau kitas „YouGov“ atliktas tyrimas atskleidžia įdomią tendenciją: žmonės iš labai gyventojų turinčių šalių tuose regionuose, kurie mažiau patenka į podcast'ų akiratį, pasirodo esą vieni labiausiai įsitraukusių. Pietų Afrikoje, jei randama, „gyvena didžiausia nuolatinių podcast'ų klausytojų dalis iš visų tirtų rinkų – 68 proc.“. Saudo Arabija užėmė antrąją vietą pasaulyje (59 proc.), Egiptas – 56 proc., JAE – 53 proc., o Marokas – 45 proc. – visa tai „viršija vidurkį“. (Ironiška, bet „Podeo“ namų rinka Libane buvo viena iš vienintelių apklaustųjų, kuri 31 proc. buvo mažesnė už pasaulinį įprastų podcast'ų klausytojų vidurkį.)
„Fallaha“ mano, kad tai, ką ji iki šiol sukūrė, gali būti geras šablonas, skirtas nukreipti į ilgą kitų rinkų uodegą.
„Kadangi plečiamės visame pasaulyje Pietryčių Azijoje, Rytų Europoje ir Latam, Podeo ir toliau įrodo, kad pasakojimas yra universalus tiltas, būtinas ryšiui ir supratimui palaikyti“, – sakė jis.
Siekdama tęsti autentišką pasakojimą, ypač arabų kalba, „Podeo“ pasinėrė į išskirtinių podcast'ų kūrimą ir bendradarbiavo su kūrėjais, kad pasiūlytų savo prenumeratoriams įvairovę.
Fallaha teigė, kad bendradarbiavimas su kūrėjais startuoliui atskleidė, kad podcasteriai naudojo skirtingus įrankius, todėl gamybos procesas užsitęsė. Tai paskatino „Podeo“ sukurti daugiau programinės įrangos, ypač galutinių produktų, kad kūrėjams būtų suteikta visapusiška gamyba.
Dabar podcasteriai gali redaguoti garsą, kurti garso dizainą, kurti prekės ženklą ir maišyti savo garsą „Podeo“ ir „per 24 valandas pažymėti jį pastabomis ir gauti visiškai nušlifuotą, paruoštą platinti epizodą“. „Podeo“ naudoja savo skelbimų technologijų sprendimą, kad programiškai įterptų skelbimus keliuose epizodų taškuose, todėl kūrėjai gali lengvai užsidirbti pinigų.
Taikydamas šį metodą, „Podeo“ sugebėjo pritraukti kūrėjų būrius ir per mažiau nei dvejus metus pritraukė daugiau nei 100 000 kūrėjų.
Tačiau, kol turinys buvo transliuojamas, klausytojų skaičius buvo menkas, todėl „Podeo“ buvo priverstas ieškoti alternatyvių kanalų, kad pasiektų platesnę auditorijos bazę. Startuolis užmezgė partnerystę su keliais neprisijungus ir internetiniais kanalais, įskaitant tradicines radijo stotis; Jawaker, kortų žaidimų programa MENA, kurioje startuolis integravo SDK, kad žaidėjai galėtų pasyviai klausytis žaidžiant; ir su pramogų skrydžio metu tiekėju Anuvu.
Skirtingai nuo populiarių platformų, tokių kaip „Podimo“, „Podeo“ neima iš klausytojų jokio prenumeratos mokesčio ir netrukus nebereikalaus iš kūrėjų mokėti už prenumeratas, o pasikliauja tik reklama, kad gautų pajamas.
„Mūsų „Podeo“ misija yra augti kartu su kūrėjais, todėl atsisakome leisti, kad abonentiniai mokesčiai trukdytų atskleisti visą jų potencialą. Štai kodėl pašaliname visus kūrėjų prenumeratos paketus, todėl „Podeo“ tampa visiškai nemokama prieglobos ir platinimo platforma“, – sakė Fallaha. „Mes nenustatome klausytojams mokamų sienų ir esame įsipareigoję toliau pridėti tik pajamų modelius, kurie tikrai įgalina kūrėjus, pvz., narystė, arbatpinigiai ir tokenizavimas, kad jų balsai galėtų klestėti ir gauti pajamų be apribojimų.
Fallaha teigimu, decentralizuotos laikmenos turėjimas yra unikali galimybė, leidžianti perduoti transliacijas į kanalus, kuriuos žmonės jau naudoja garso turiniui vartoti.
„Mūsų verslo modelis taip pat puikiai dera su kūrėjų poreikiais: nesiekiame konsoliduotų programų auditorijų, kad gautume pajamų vienoje vietoje. Vietoj to sukūrėme skelbimų technologiją, kuri sklandžiai paskirsto skelbimus visuose decentralizuotuose kanaluose. Kūrėjai įgyja prieigą prie naujų auditorijų, kurių jie net neįsivaizdavo, o prekės ženklai optimizuoja savo biudžetus keliose platformose vienu metu, nesikreipdami į radiją ar srautinio perdavimo programą.
Fallaha teigia, kad taikydama itin vietinius pasiūlos, paklausos ir pinigų gavimo metodus, „Podeo“ tenkina besivystančių rinkų poreikius, suteikdama joms konkurencinį pranašumą prieš tarptautinius žaidėjus, tokius kaip „Acast“, kuris praėjusiais metais atėjo į MENA regioną.