Programinės įrangos produktų kūrimo supaprastinimas: vieningo požiūrio ir taupaus UX principų įgyvendinimas
Remiantis Harvardo verslo mokyklos tyrimu, 72% naujų produktų neatitinka vartotojų lūkesčių. Dažnas šios nerimą keliančios statistikos kaltininkas yra nesusijęs ryšys tarp dizaino, programinės įrangos kūrimo ir produktų komandų. Šie skyriai, dažnai dirbantys silosuose, gali sukurti suskaidytą naudotojo patirtį, nesuderintus tikslus ir sulėtinti pateikimo rinkai laiką.
Siekdamos to išvengti, į ateitį mąstančios įmonės, tokios kaip „Spotify“, „Airbnb“ ir „Dropbox“, taiko vieningą požiūrį į programinės įrangos produktų kūrimą, pasitelkdamos tokias metodikas kaip „Lean UX“, kad suderintų įvairias funkcijas atliekančias komandas. Lean UX, pagrįsta judrios plėtros ir į vartotoją orientuoto dizaino principais, orientuota į nuolatinę kartojimą, glaudų bendradarbiavimą ir grįžtamuoju ryšiu pagrįstą sprendimų priėmimą. Ši metodika leido įmonėms sumažinti atliekų kiekį, pašalinti neefektyvumą ir sutelkti dėmesį į greitą realios vertės teikimą vartotojams.
„Airbnb“, kuri prasidėjo kaip nedidelė idėja išsinuomoti pripučiamus čiužinius, naudojo vieningą požiūrį, kad greitai kartotų savo platformą, remiantis vartotojų atsiliepimais. Nuolat kurdama, plėtodama ir bendradarbiaudama gaminiuose, „Airbnb“ dabar palaiko milijonus sąrašų daugiau nei 220 šalių, siūlydama sklandžią užsakymo patirtį tiek šeimininkams, tiek keliautojams.
Suderinusios šiuos pagrindinius ramsčius – dizainą, kūrimą ir gaminį – įmonės gali užtikrinti, kad naudotojų patirtis išliktų produkto kūrimo proceso esmė, leidžianti greičiau išleisti, geriau atitikti klientų poreikius ir galiausiai pasiekti didesnę sėkmę rinkoje.
Vieningas požiūris
1. Sukurkite vieną atsilikimą:
Užuot vedę atskirus kiekvienos komandos atsilikimus, sukurkite centralizuotą atsilikimą, apimantį visas produkto funkcijas ir reikalavimus. Tai užtikrina bendrą produkto vizijos supratimą ir padeda nustatyti užduočių prioritetus pagal jų bendrą vertę.
2. Apibrėžkite hipotezes, kurios apima komandas:
Sukurkite hipotezes, kurios sprendžia pagrindinius klausimus apie jūsų produktą ir daro įtaką kelioms komandoms. Šios hipotezės turėtų būti konkrečios, išmatuojamos, pasiekiamos, svarbios ir apribotos laiku (SMART). Pavyzdžiui, hipotezė gali būti tokia: „Jei įdiegsime X funkciją, per kitą mėnesį naudotojų įsitraukimas padidės 20 proc.“.
3. Patvirtinkite hipotezes bendradarbiaudami su komanda:
Įtraukite komandas į pokalbius, kad patvirtintumėte savo hipotezes. Atlikite pradinį tyrimą, kad surinktumėte duomenis, kuriuos būtų galima palyginti su jūsų eksperimentų rezultatais. Šis bendradarbiavimas užtikrina, kad visi būtų investuoti į produkto sėkmę ir padeda nustatyti galimus iššūkius ar tobulinimo sritis.
4. Pirmenybę teikite didelės rizikos, didelės vertės savybėms:
Sutelkite dėmesį į kūrimo funkcijas, kurios turi didžiausią potencialų poveikį produkto sėkmei, tačiau kartu kelia didžiausią riziką. Pirmiausia atkreipdami dėmesį į šias funkcijas, galite anksti sumažinti riziką ir užtikrinti, kad jūsų gaminys juda tinkama kryptimi.
5. Sukurkite būtinas MVP funkcijas:
Atminkite, kad kuriate programinės įrangos MVP (minimalų gyvybingą produktą), o ne galutinį produktą. Pirmenybę teikite funkcijoms, kurios yra būtinos pagrindinei jūsų produkto funkcijai. Pagalvokite apie tai kaip apie variklio sukūrimą prieš statant visą traukinį. Sutelkdami dėmesį į esminius didelės rizikos dalykus, galite greičiau pateikti savo produktą rinkai ir surinkti vertingų vartotojų atsiliepimų.
Kas yra liesas UX?
„Lean UX“ – tai naudotojo patirties projektavimo metodika, kuri orientuota į bendradarbiavimą, greitą iteraciją ir nuolatinį grįžtamąjį ryšį kuriant geresnius produktus. Skirtingai nuo tradicinių UX metodų, kurie dažnai apima ilgus procesus ir išsamią dokumentaciją, „Lean UX“ pabrėžia greito kūrimo ir testavimo prielaidas, kad patobulintų produktą remiantis tikrais vartotojų atsiliepimais.
Pagrindiniai Lean UX elementai
Į vartotoją orientuotas dizainas:
Lean UX teikia pirmenybę vartotojų poreikių ir pageidavimų supratimui viso produkto kūrimo proceso metu. Sutelkdamos dėmesį į į vartotoją orientuotą dizainą, komandos gali sukurti produktus, kurie tikrai rezonuoja su jų tiksline auditorija.
Iteratyvus vystymas:
Lean UX pabrėžia nuolatinį kūrimo, matavimo, mokymosi ir pritaikymo ciklą. Šis kartotinis metodas leidžia komandoms anksti surinkti atsiliepimus ir atlikti reikiamus pakeitimus, kad patobulintų produktą.
Lean principai:
Lean UX apima liesos principus, tokius kaip atliekų pašalinimas ir dėmesys vertės kūrimui. Nustatydamos ir pašalindamos nereikalingą veiklą, komandos gali pagerinti efektyvumą ir sumažinti išlaidas.
Lean UX Canvas
Lean UX drobė yra vertingas įrankis, leidžiantis vizualizuoti ir suprasti pagrindinius produkto kūrimo projekto elementus. Tai padeda komandoms apibrėžti savo verslo problemą, nustatyti prielaidas, suformuluoti hipotezes ir sukurti eksperimentus šioms hipotezėms patikrinti.
Drobėje paprastai yra šie dalykai skyriai:
Verslo problema: Aiškiai suformuluoja problemą, kurią gaminys bando išspręsti.
Prielaidos: Nurodo pagrindines prielaidas, kurios lemia produkto kūrimą.
Hipotezės: Remdamasis prielaidomis, formuluoja patikrinamus teiginius.
Eksperimentai: Kuria eksperimentus, kad patvirtintų arba paneigtų hipotezes.
Metrika: Apibrėžia metriką, kuri bus naudojama eksperimentų sėkmei įvertinti.
Lean UX pranašumai
Greitesnis laikas patekti į rinką:
Lean UX gali padėti komandoms greičiau pristatyti produktus, sutelkiant dėmesį į svarbiausias funkcijas ir kartojant produktą pagal vartotojų atsiliepimus.
Pagerinta produkto kokybė:
Suteikdama pirmenybę vartotojų poreikiams ir nuolat tobulindama produktą, Lean UX gali sukurti aukštesnės kokybės produktus, atitinkančius vartotojų lūkesčius.
Padidėjęs klientų pasitenkinimas:
Lean UX gali padėti komandoms sukurti produktus, kurie tikrai rezonuoja su jų tiksline auditorija, todėl padidėja klientų pasitenkinimas ir lojalumas.
Pasiruošę supaprastinti savo produktų kūrimo procesą ir suteikti išskirtinę vartotojo patirtį?
Sužinokite, kaip gali padėti vieningas požiūris ir „Lean UX“ principai.
3 Lean UX fazės: pagalvokite, kurkite, patikrinkite
Lean UX procesas paprastai skirstomas į tris pagrindinius etapus: pagalvokite, gaminkite ir patikrinkite. Šie etapai padeda komandoms suprasti problemą, kurti sprendimus ir bandyti idėjas nuolat tobulinti produktą, remiantis realiais vartotojų atsiliepimais. Išsamiai išnagrinėkime kiekvieną etapą, naudodami „Dropbox“ kaip atvejo tyrimą, kad parodytume, kaip šios fazės vyksta realiame scenarijuje.
1. Pagalvokite: problemos ir hipotezės apibrėžimas
Mąstymo fazė apima vartotojo poreikių supratimą, problemos apibrėžimą ir hipotezių formavimą. Šio etapo metu komandos sutelkia dėmesį į teisingų klausimų uždavimą, naudotojo skausmo taškų nustatymą ir aiškių tikslų, kuriuos jos nori pasiekti, nustatymą. Šis etapas yra labai bendradarbiaujantis, dažnai apimantis minčių šturmą su dizaineriais, kūrėjais ir produktų vadybininkais, siekiant suderinti problemos teiginį.
„Dropbox“ atvejo tyrimas – mąstymo etapas:
Kai „Dropbox“ iš pradžių kūrė savo failų dalijimosi paslaugą, jie nustatė pagrindinę vartotojo problemą: žmonėms buvo sunku sinchronizuoti failus keliuose įrenginiuose. Konkuruojančios paslaugos buvo sudėtingos ir nepatikimos. „Dropbox“ komanda iškėlė hipotezę, kad vartotojai vertins sprendimą, leidžiantį sklandžiai sinchronizuoti failus tarp įrenginių su minimaliu vartotojo įsikišimu.
2. Gamintojas: prototipų ir MVP kūrimas
Gamybos etape komandos pradeda kurti lengvus sprendimus – prototipus, vielinius rėmus arba minimalų gyvybingą produktą (MVP), kad patikrintų savo hipotezę. Tikslas yra ne sukurti visiškai nušlifuotą produktą, o sukurti kažką pakankamai funkcionalaus, kad būtų galima išbandyti su tikrais vartotojais ir patvirtinti arba paneigti pradines prielaidas.
„Dropbox“ atvejo tyrimas – sudaryti etapą:
„Dropbox“ komanda sukūrė paprastą failų sinchronizavimo paslaugos prototipą. Užuot naudoję visas funkcijas, jie sutelkė dėmesį į pagrindines funkcijas – galimybę nuvilkti failus į aplanką, kuris vėliau būtų automatiškai sinchronizuojamas visuose įrenginiuose.
MVP buvo sukurtas taip:
- Paprastai ir efektyviai parodykite sinchronizavimo procesą.
- Leiskite nedidelei ankstyvųjų naudotojų grupei išbandyti pagrindinę koncepciją.
- Prieš pridėdami papildomų funkcijų, greitai pakartokite remdamiesi atsiliepimais.
Dropbox MVP buvo barebone produktas, kuris išsprendė problemą, kurią jie nustatė mąstymo etape. Šis MVP leido jiems greitai išbandyti savo hipotezę, iš anksto neinvestuojant į nereikalingas funkcijas.
3. Patikrinkite: Testavimas ir atsiliepimų rinkimas
Patikrinimo etape pagrindinis dėmesys skiriamas patvirtinimui. Komandos išleidžia MVP arba prototipą vartotojams, renka atsiliepimus ir įvertina, kaip gerai ji sprendžia problemą. Šiame etape tikrinama, ar sprendimas yra efektyvus ir ar jis atitinka vartotojų poreikius. Remdamosi atsiliepimais, komandos arba juda į priekį kurdamos, kartoja dizainą arba pereina prie kitokio požiūrio.
„Dropbox“ atvejo tyrimas – patikrinimo etapas:
„Dropbox“ pristatė savo MVP nedidelei ankstyvųjų naudotojų grupei ir pasinaudojo šia galimybe surinkti atsiliepimų. Vienas iš pagrindinių jų testavimo strategijos elementų buvo virusinio vaizdo įrašo naudojimas (kurį sukūrė vienas iš įkūrėjų Drew Houston), kuris paaiškino „Dropbox“ koncepciją ir demonstravo jos funkcionalumą paprastai, patraukliai.
Vartotojų atsiliepimai:
Ankstyvieji bandytojai nustatė, kad sinchronizavimo funkcija yra neįtikėtinai vertinga, o tai patvirtino, kad pagrindinė „Dropbox“ hipotezė buvo teisinga.
Atsiliepimai taip pat pabrėžė sritis, kurias reikia tobulinti, pavyzdžiui, didesnio įrenginių suderinamumo, padidintos saugos ir failų dalijimosi funkcijų poreikį.
Atsižvelgdama į šiuos atsiliepimus, „Dropbox“ pakartojo savo gaminį, pridėdama funkcijų ir pagerindama vartotojo patirtį. Šis pasikartojantis metodas leido jiems sukurti produktą, kuris tikrai patiktų vartotojams ir galiausiai išaugo į įmonę, turinčią daugiau nei 700 milijonų vartotojų visame pasaulyje.
Išvada
Taikydamos vieningą požiūrį ir įtraukdamos Lean UX principus, organizacijos gali sukurti darnesnę ir efektyvesnę produktų kūrimo aplinką. Šis metodas gali pagerinti bendradarbiavimą, didesnį efektyvumą, sumažinti riziką ir padidinti klientų pasitenkinimą. Kadangi programinės įrangos pramonė ir toliau vystosi, taupaus, judriojo ir dizaino mąstymo derinys greičiausiai vaidins vis svarbesnį vaidmenį formuojant produkto kūrimo ateitį.
Įrašas Programinės įrangos produktų kūrimo supaprastinimas: vieningo požiūrio ir taupaus UX principų įgyvendinimas appeared first on ISHIR | Programinės įrangos kūrimas Indija.