UX vaidmuo kuriant produktus
Įsivaizduokite, kad vairuojate didelio našumo automobilį – aptakus dizainas, galingas variklis, visi varpai ir švilpukai. Tačiau vairas yra laisvas, matuokliai neveikia tinkamai, o valdikliai yra išmėtyti. Kad ir koks įspūdingas būtų pats automobilis, vairavimo patirtis sukels norą trauktis.
Štai dalykas: šiuolaikinėje skaitmeninėje aplinkoje vien „Google Play“ parduotuvėje galima rasti daugiau nei 2,8 mln. [Source: statista.com]vartotojo patirties (UX) dizainas nėra prabanga, tai skirtumas tarp sėkmės ir nežinomybės. Tai tiltas, jungiantis gaminio technines galimybes su intuityviu vartotojo supratimu ir malonumu.
Kodėl UX svarbus kuriant produktą?
Integruodamos UX projektavimo principus, modelius ir dizaino mąstymo procesą, programinės įrangos kūrimo įmonės gali sukurti produktus, kurie yra:
Daugiau tinkamų naudoti: Lengva išmokti ir naudoti, sumažinant nusivylimą ir didinant vartotojų pasitenkinimą.
Įdomesnis: Gerai suprojektuotas produktas, kuriame atsižvelgiama į psichologiją ir sukelia teigiamas emocijas, naudotojai įsitraukia ir sugrįžta ieškoti daugiau.
Daugiau sėkmingų: Produktai, kurie atitinka vartotojų poreikius ir kuriuos malonu naudoti, greičiausiai bus sėkmingi rinkoje.
Sumažėjusios plėtros išlaidos: UX padeda anksti nustatyti naudojimo problemas, todėl vėliau kuriant programinės įrangos produktus nereikia brangiai perdaryti. Naudojamiems produktams taip pat reikia mažiau klientų aptarnavimo, todėl išlaidos dar labiau sumažinamos.
7 UX dizaino geriausios sėkmingo produkto kūrimo praktikos
1. Nuo funkcijų iki vartotojų
Tradiciškai produktų kūrimas buvo sutelktas į funkcionalumą. Tačiau UX dizainas peržengia funkcionalumą ir teikia pirmenybę vartotojo požiūriui. Joje klausiama: kokie yra vartotojų poreikiai, skausmo taškai ir motyvai? Kaip padaryti, kad šio gaminio naudojimas būtų sklandus ir malonus? Suprasdami šiuos aspektus, UX dizaineriai kuria gaminius, kurie yra ne tik funkcionalūs, bet ir intuityvūs bei malonūs naudoti.
2. Vartotojo tyrimų galia
UX dizainą skatina empatija. Taikydami tyrimo metodus, tokius kaip apklausos ir vartotojų interviu, dizaineriai įgyja vertingų įžvalgų apie vartotojų elgesį ir mąstymo procesus. Tada šios žinios paverčiamos produktu, kuris numato vartotojų poreikius ir sukuria vientisą vartotojo kelionę.
3. Dizaino psichologija
Vaizdiniai elementai vaidina svarbų vaidmenį kuriant UX. Spalvos, išdėstymas ir tipografija yra kruopščiai apgalvoti, kad būtų sukurtas produktas, kuris atrodytų ne tik estetiškai malonus, bet ir patikimas bei patogus naudoti. Pavyzdžiui, spalvų teorija daro įtaką vartotojų emocijoms ir gali būti panaudota kuriant raminančią ar energingą vartotojo patirtį.
4. Dizaino mąstymo procesas:
UX dizainui nėra stebuklingos formulės, tačiau daugelis dizainerių naudoja dizaino mąstymo procesą. Šis kartotinis metodas apima minčių šturmą, prototipų kūrimą (galvokite apie žemo tikslumo eskizus ar maketus) ir, svarbiausia, šių prototipų testavimą su tikrais vartotojais. Ši grįžtamojo ryšio kilpa leidžia nuolat tobulinti, užtikrinant, kad galutinis produktas rezonuotų su tiksline auditorija.
5. UX dizaino karkasai:
Keletas UX projektavimo įrankių / karkasų pateikia projektavimo proceso struktūrą ir gaires. Štai du populiarūs pavyzdžiai:
Dvigubas deimantas: Šis kartotinis modelis pabrėžia skirtumą ir konvergenciją viso projektavimo proceso metu. Pirmasis deimantas reiškia tyrimo etapus (atraskite ir apibrėžkite), kai UX dizaineriai renka informaciją ir nustato pagrindinę problemą. Antrasis deimantas yra skirtas sprendimams (kurti ir pristatyti), kur dizaineriai kartu su vartotojais kuria idėjas, prototipus ir išbando sprendimus.
„Google Design Sprints“: Šis modelis sutraukia dizaino mąstymo procesą į greitą seminarą, kuris paprastai trunka vieną savaitę. „Google Design Sprints“ apima daugiafunkcines komandas, bendradarbiaujančias, kad išspręstų sudėtingus dizaino iššūkius. Procesas suskirstytas į fazes, tokias kaip problemos supratimas, sprendimų brėžimas, prototipų kūrimas ir bandymai su vartotojais.
Lean UX: Kurkite, matuokite, mokykitės: „Lean UX“ yra į klientą orientuotas požiūris į produkto kūrimą, kuriame akcentuojamas kūrimas, matavimas ir mokymasis. Jame pagrindinis dėmesys skiriamas minimalių gyvybingų produktų (MVP) kūrimui ir kartojimui, remiantis vartotojų atsiliepimais.
6. Mokymasis iš nesėkmės:
Svarbu atsiminti, kad nesėkmės yra neatsiejama UX dizaino dalis. Naudojimo testavimas dažnai atskleidžia dizaino prielaidų trūkumus. Tačiau šios nesėkmės yra vertingos mokymosi galimybės. Taikydami eksperimentavimo ir kartojimo kultūrą, UX dizaineriai gali nuolat tobulinti savo sprendimus, remdamiesi vartotojų atsiliepimais.
7. Į vartotoją orientuotas pranašumas
Teikdamos pirmenybę UX dizainui, įmonės gali kurti produktus, kurie gali pasigirti ne tik funkcionalumu, bet ir vartotojų įsitraukimu bei pasitenkinimu. Tai reiškia lojalių klientų bazę ir klestintį verslą.
Štai 5 UX projektavimo principų pavyzdžiai, taikomi kasdienei programinei įrangai, naudojamai daugelyje pramonės šakų:
1. Greitos knygos:
Spartieji klavišai: Daugelis apskaitos programinės įrangos programų, pvz., „Quickbooks“, leidžia vartotojams priskirti sparčiuosius klavišus dažnai naudojamoms funkcijoms. Tai sumažina priklausomybę nuo pelės ir sutaupo laiko pasikartojančioms užduotims atlikti. (UX principas: efektyvumas)
2. Atlassian Jira:
Nuvilkimo funkcija: Projektų valdymo įrankiai, tokie kaip „Jira“, dažnai naudoja vilkimo funkciją, kad perkeltų užduotis tarp darbo eigos etapų. Tai leidžia intuityviau vizualiai pavaizduoti projekto eigą. (UX principas: mokomumas ir vartotojo valdymas)
3. Microsoft Office Suite
Kontekstinis meniu: Tokios programos kaip Word ar Excel rodo kontekstinius meniu, kurie keičiasi priklausomai nuo pasirinkto objekto ar vietos. Tai sumažina kognityvinį krūvį, tinkamu laiku pateikiant tik atitinkamas parinktis. (UX principas: dėmesys ir vartotojo kontekstas)
4. Laisvas
Paieškos funkcionalumas: Bendradarbiavimo įrankiai, tokie kaip „Slack“, teikia pirmenybę galingoms paieškos funkcijoms, kad būtų galima greitai rasti ankstesnius pokalbius, failus ar informaciją. Tai sutaupo naudotojų laiko, kad jie neautomatiniu būdu slinktų per ilgą pokalbių istoriją. (UX principas: randamumas ir efektyvumas)
5. Google Chrome
Pritaikoma įrankių juosta: Daugelis programinės įrangos programų, įskaitant žiniatinklio naršykles, pvz., „Chrome“, leidžia vartotojams suasmeninti savo sąsają įtraukiant arba pašalinant mygtukus įrankių juostoje. Tai atitinka individualius pageidavimus ir darbo eigą. (UX principas: naudotojo valdymas ir prieinamumas)
Apibendrinant, UX dizainas pakeitė produkto kūrimą iš grynai techninio proceso į į vartotoją orientuotą požiūrį. Suteikdamas pirmenybę vartotojų poreikiams, emocijoms ir pasitelkdamas įrankius, tokius kaip dizaino sprintas ir dizaino mąstymo procesas, UX dizainas padeda kurti produktus, kurie būtų ne tik funkcionalūs, bet ir sėkmingi bei ekonomiški. Nors nesėkmės yra neišvengiamos, jos suteikia vertingų mokymosi galimybių, kurias galima panaudoti kuriant geresnius produktus.
Įrašas UX vaidmuo gaminių kūrime appeared first on ISHIR | Programinės įrangos kūrimas Indija.